niedziela, 9 grudnia 2012

New Retro Wave - Synth Music from 80's today

Wspominając znakomity film "Drive", o którym pisałem we wcześniejszym poście na łamach OSC; zwróciłem wtedy szczególną uwagę na muzykę w nim zawartą. Fantastyczne kompozycje artystów takich jak: Chromatics, Collage, czy Kavinsky, czyli nowej fali muzyki eletronicznej, określanej dziś jako nu disco, space disco, czy nu electro z czasem skłoniły mnie by zagłębić się w temat, i pozostawać w nim głębiej i głębiej. Po roku czasu chce się z wami podzielić muzyką na jaką trafiłem, muzyką świeżą gdyż 90% produkcji na jaką wpadłem to kawałki z lat 2010-2012, mających w sobie nutę i styl epoki 80's.

New Retro Wave, to kanał i społeczność do którego serdecznie zapraszam, gdzie wspomniane świeże produkcje są umieszczane systematycznie. Zawarte w klipach obrazy pięknych kobiet w stylu retro, wycięte kawałki seriali lat 80., znane osobistości z filmów, czy futurystyczne obrazy przyszłości, dodają całości wyjątkowego klimatu. Docierając bezpośrednio do ludzi, tworzących wspomniane dźwięki, z czasem zdałem sobie sprawę, że owa nowa fala powoli staje się prężnie działającym kolektywem, zrzeszającym artystów z przeróżnych zakątków świata. Mimo, że nadal znaczna część tej muzyki pozostaje w undergroundzie i nie idzie w parze z mainstreamowymi standardami (na pewno jeszcze nie w Polsce), już wkrótce może okazać się wielkim boom, na długie lata przybierając coraz bardziej wyraźną formę, zachowując przy tym swój smak starej szkoły, która w wielu przypadkach sprawdza się najlepiej. Muzyka elektroniczna to przeszłość lat 80., teraźniejszość czasów obecnych, i nadchodząca przyszłość...

Serdecznie zapraszam na: New Retro Wave, Maniac Synth 80's! czy neros77, a przekonacie się sami... Co potrafią: Mitch Murder, Miami Nights 1984, Le Cassette czy Jordan F. Peace!

Brak komentarzy: